A gyökérkezelés a fog belső részének a kezelését jelenti. A beavatkozásra akkor van szükség, amikor a fog belső szövete megfertőződik, ezáltal begyullad. A fogbél gyulladása során jelentkezhet tünetként a fog elszíneződése, inger hatására érzékenység, fájdalom.

Fertőzések okai

A fertőzésnek több különböző oka lehet; kialakulhat valamilyen baleseti sérülés miatt, nagymértékű fogszuvasodás során, vagy okozhatja repedés is. A gyökérkezeléssel megelőzhetjük a gócbetegségeket és a további fertőzéseket, megszüntethetjük a fájdalomérzetet.

GYÖKÉRKEZELÉS MÉRSÉKELT ÁRON! KATTINTSON!

Röntgen gyökérkezelés közben

Célja

A gyökérkezelés elsődleges célja a saját fog megtartása a fog belső részének teljes kitisztításával és betömésével. A kezeléshez a legkorszerűbb anyagokat alkalmazzuk. A fogbélgyulladás járhat fájdalommal, viszont a gyökérkezelés alatt a páciens egyáltalán nem érez fájdalmat, mert a teljes beavatkozás érzéstelenítési eljárással fájdalommentesen történik. Az érzéstelenítés várandós kismamáknál is alkalmazható.

Gyökérkezelés Morita gyökérkezelő géppel

Rendelőnkben Morita gyökérkezelőgép segítségével könnyen és precízen készíthető gyökértömés, folyamatos digitális kijelzője mutatja a fog csúcsának közelségét, biztosítva ezzel a pontos és alapos munkát.

Menete

A gyökérkezelés több lépéses folyamat. Első lépésben rendelőnkben röntgenfelvétel készül, amely pontosabb ismeretet, tájékoztatást ad a fog státuszáról és a gyökércsatornákról egyaránt.  Második lépésben a szakemberek ellenőrzik a fog állapotát, hogy a kezelendő fog élő-e vagy elhalt. Ezután az érzéstelenítés kellemetlenségét megelőzve egy zsibbasztó lidokain sprayt fecskendeznek rá a szakorvosok az ínyre, majd beadásra kerül az érzéstelenítő injekció. Harmadik lépésben elkezdődik a gyökércsatorna kiszárítása, a szuvas rész eltávolítása és a pulpakamra megnyitása.

Gyökérkezelés közben

A gyökércsatornák hosszának megkeresése és meghatározása után a baktériumoktól megtisztítva ki kell tágítani a gyökércsatornát. A megfelelően kitágult gyökércsatornát ezt követően a szakorvosok kiszárítják papírszálak segítségével, majd egy természetes alapú gyökértömést alkalmaznak. A gyökérkezelés után fokozatosan megszűnik az éles fájdalom és a ráharapási érzékenység.

A fertőzött, baktériumos törmelék eltávolítása és fertőtlenítése után a fog teljesen panaszmentessé válik. Kezelés után esetleg tapasztalható érzékenység egy-két napig, illetve érzékeny lehet minimálisan ráharapáskor.

Gyökérkezelés több mint 15 év tapasztalattal – kérjen visszahívást!