A fogselyem helyes használata

A fogselyem helyes használata a szájhigiénia fontos része, mivel nagyon ajánlott a fogközök tisztítására, emellett eltávolítja a fogíny széléhez tapadt ételmaradékokat és lepedéket is. Magyarországon mégis nagyon kevesen használják rendszeresen. A fogselymeknek két fő típusuk van: nylonból készült és PTFE. A nylon fogselyem lehet rugalmas és nem rugalmas, legtöbbjük különböző ízesítésű változatban kapható. Hátránya, hogy mivel sok kis nylon-szálból áll, könnyen szétfoszlik. Ezzel szemben az egyszálú PTFE-fogselyem vékonyabb, és így jobban alkalmas a szűk fogközök tisztítására is.

A legjobb, ha naponta legalább egyszer használja a fogselymet a fogközök tisztítására. Egyszerre 30-40 cm-es darabot vágjon le a fogselyemből, a két végét csavarja a két ujja köré, úgy, hogy egy kb. 3-4 cm-es rész maradjon szabadon a két ujja között. Ezután a fogselymet a fogfelszínre feszítve, óvatosan vezesse be a fogközbe, majd háromszor-ötször oda-vissza mozgatva húzza ki. Ezzel a fogközben lerakódott szennyeződéseket gyakorlatilag ki tudja seperni. Fontos, hogy vigyázzunk ínyünkre, hiszen ilyenkor könnyen megvághatjuk magunkat a fogselyemmel. Ha eleinte nehézkesen megy a fogselyem használata, akkor nem kell meglepődni, ugyanis a fogak között hosszú ideje lerakódott szennyeződések is lehetnek.

Kérjen tanácsot szakorvosainktól és tudjon meg többet a helyes fogápolásról!

Jelentkezzen be a +36 70-372-3000-ás telefonszámon konzultációra, vagy az info@nadordental.hu email címen!