Stressz-és fájdalommentes fogászatStressz-és fájdalommentes fogászat

Amalgám helyett számos más lehetőség!

Rendelőnkben többféle végleges tömőanyag közül is választhatnak pácienseink. Korábban a legtöbb fogtömés amalgám felhasználásával készült, ám ezt napjainkban kevésbé alkalmazzák már. Az amalgám higanyt tartalmaz, mely különösen a kezelés utáni első 24 órában a nyállal keveredve kioldódhat, ami azonban hosszú távon minimalizálódik. Rendelőnkben lehetősége nyílik régi, amalgám alapú töméseit kicserélni, de nem feltétlenül ajánljuk minden esetben egy-egy jól működő tömés cseréjét, kizárólag indokolt esetben!

Érdekesség a higany lerakódásáról! Az amalgám tömésekről sokaknak a higany kioldódása és a szervezetben való hosszútávú lerakódása jut eszükbe. Bizonyos országokban, ahol a  tengeri halak fogyasztása jelentős, mint például a tonhal vagy kardhal, a szervezetben átlagosan lerakódott nehézfémtartalom is jóval magasabb, mint azokban az országokban, ahol magas az amalgámtömés elterjedtsége. Ennek oka, hogy a halak húsa elraktározza a nehézfémeket, és nem ürül ki belőlük.

Ma már jóval veszélytelenebb alternatívaként készíthetünk fogtömést különböző cementekből, porcelánból, esetleg aranyból is. Megkülönböztetünk ún. rendelőben elkészíthető fogtöméseket, amiket a fogorvos a helyszínen készít el, mint például a különböző kompozitokat, mint esztétikai fogtöméseket. Ezek a tömőanyagok kék fényű lámpa hatására gyorsan megkötnek.

Az inlay betétek, amik készülhetnek műanyagból, porcelánból vagy nemesfémből, ezzel szemben üreg preparálással és lenyomat készítésével, majd fogtechnikus által kialakítva kerülnek be a fogba. A kitisztított, előkészített üreget a végleges betét elkészültéig ideiglenes töméssel zárjuk le, majd jellemzően cementezéssel rögzítjük azt.

Manapság már könnyedén elérhető az esztétikai fogtömés is, mely esetben kifejezetten olyan tömőanyagot használunk, hogy az ne üssön el a fog eredeti színétől, ezzel járulva hozzá a magabiztos mosolyhoz. Érdemes azonban tudni, hogy a technika fejlődése ellenére továbbra is az aranyból készült inlay-ek, betétek a legtartósabbak, illetve ebben az esetben jut be a legkevesebb baktérium a fogzománc és a tömőanyag közé.

Tudjon meg többet fogmegtartó kezeléseinkről! https://nadordental.hu/szolgaltatasok/konzervalo-fogaszat-fogmegtarto-kezelesek/

Jelentkezzen be család- és gyermekbarát fogászatunkba, ahol stressz- és fájdalommentesen szüntetjük meg fogászati problémáit! Jelentkezzen be a +36 70-372-3000-ás telefonszámon, vagy az info@nadordental.hu email címen!

⚠ Covid-19 hírek, intézkedések: A Nádor Dentalban, a májusi nyitás óta, pácienseink ellátása zavartalan, a vonatkozó előírások maximális betartása mellett látunk el mindenkit. tovább

️Covid-19 news, policies: Stricter preventive safety measures taken by our practice in response to the increased number of Covid-19 cases:
At Nádor Dental the dental care we provide our patients has been uninterrupted. more