Miért fontos a barázdazárás?

A barázdaszuvasodás egy alattomos fogbetegség, mivel a rágófelszínen megtelepedő lepedéket különösen nehéz eltávolítani. Gyakran az alapos és rendszeres fogmosás sem előzheti meg, hiszen a barázdák környékén a fogak kiszolgáltatottabbak a baktériumoknak. A problémát még veszélyesebbé teszi, hogy a barázdaszuvasodás avatatlan szemnek gyakran csak felszíni elszíneződésnek tűnhet, így a páciens nem teszi meg időben a szükséges lépéseket. Érdemes már az első jeleknél felvenni rendelőnkkel a kapcsolatot, amikor érezzük, hogy a fogmosás során nem tudjuk megfelelően tisztítani a fogainkat. Ez jellemzően a kis- és nagyörlőfogak esetében fordul elő.

A barázdazárás során folyékony tömőanyag segítségével tesszük “egyenletesebbé” a fog felszínét, hogy minimalizáljuk a nehezen elérhető és megtisztítható felületeket. Célja minél inkább feltölteni a felszíni barázdákat, ezzel, ha a fogfelszín még nem szuvasodott, elkerülhető a fog fúrása.

Első lépésként egy alapos fogmosás szükséges a páciens részéről, melyet követően a szakorvos eltávolítja a zománc legfelső rétegét, hogy kedvező legyen a felület a folyékony tömőanyag anyag megszilárdulásához. Ezt újabb mosás és szárítás követi, mely után a szakorvos felviszi a záróanyagot. Mivel felszíni kezelésről van szó, nem szükséges különösebb előkészület, illetve utókezelés.

A barázdazárás segítségével megelőzhető a fogszuvasodás és a fogfájás, megnöveli a fog élettartamát. Ezenkívül olcsóbb, mint egy fogtömés és nem jelent nagy beavatkozást.

Tegyen még ma fogai egészségéért, jelentkezzen be a +36 70-372-3000-ás telefonszámon, vagy az info@nadordental.hu email címen!

Tudjon meg többet fogmegtartó kezeléseinkről!