Mit kell tudnunk gyökérkezelt fogainkról?

Bizonyára mindenki hallott már a gyökérkezelésről, ám a legtöbbekben mindössze szorongást kelt a szó. Pedig a gyökérkezelés megoldást jelenthet számtalan olyan esetben, ahol nélküle sajnos foghúzáshoz kellene folyamodni. Ráadásul a helyi érzéstelenítésnek köszönhetően fájdalommentes a beavatkozás, mindössze utána jelentkezhet átmenetileg ráharapási fájdalom.

A röntgenfelvétel alapján felállított diagnózis és a fog állapotától függően fájdalomcsillapító injekciót követően, a szakorvos átfúrja a koronarészt és feltárja az idegkamrát (pulpakamrát). Miután megtalálta a gyökércsatornákat, megtisztítja azokat és eltávolítja az elhalt szöveteket. Fertőtlenítő folyadékkal átöblíti a csatornákat, ezután pedig a páciens, a fog állapotától és a szakmai véleménytől függően ideiglenes tömést kap, vagy véglegesen lezárásra kerül a fog. A cél, hogy minél védettebb legyen a kezelt terület a baktériumokkal szemben, ám ettől függetlenül a fog tehermentesítése és kímélése elkerülhetetlen az elkövetkező napokban, amíg el nem készül a végleges tömés.

A beavatkozást követően jelentkezhet diszkomfortérzet, mely fájdalom-és gyulladáscsökkentő gyógyszerrel, az fogorvos szerint szükséges esetben pedig antiobiotikum segítségével könnyedén csillapítható.  Fokozatosan megszűnik, nem kell attól félni, hogy a kezelés sikertelen volt! Fontos, hogy csak az orvos utasítására kezdje el az antibiotikum szedését!

A gyökérkezelt fog, mivel már nincs benne keringés, kiszárad és testidegen anyagként funkcionál a továbbiakban a szájüregben, emiatt pedig könnyebben törik, mint az egészséges fogak, ezért érdemes megkoronázni.

Fontos tudni, hogy a gyökérkezelt fogat góckutatás esetén minden esetben lehetséges gócpontként kell feltüntetni, mivel nincs benne keringés.

További információért forduljon hozzánk bizalommal!

Jelentkezzen be a +36 70-372-3000-ás telefonszámon, vagy az info@nadordental.hu email címen! Ismerje meg a Nádor Dental csapatát!