Stressz-és fájdalommentes fogászatStressz-és fájdalommentes fogászat

Trükkök, tanácsok a kijárási korlátozás idejére!

Hogyan őrizzük meg fogaink épségét most, hogy a legtöbb rendelő zárva tart és a nyitva lévőkben is kizárólag akut eseteket lehet ellátni?

Most a korlátozások idején még fontosabb, hogy odafigyeljünk egészségünkre, aminek szerves része fogaink egészségesen tartása, a helyes fogápolás.

Rendszeres és alapos fogmosással, a megfelelő szájhigiénia betartásával rengeteg fogászati probléma elkerülhető vagy elodázható.

Mik a leggyakoribb problémák? Összegyűjtöttünk egy csokorra valót a leggyakoribb panaszokból, amikkel online illetve telefonos konzultációnk során találkozunk:

1. Letört fog- Ha csak egy kis darab tört le a fogból és az nem okoz panaszt, nem jár fájdalommal, akkor kellő körültekintéssel, kímélve a sérült területet, nem kell azonnali beavatkozás.
  2. Kiesett tömés- Ha nem okoz panaszt, akkor kerülni kell a sérült foggal a rágást, és még alaposabban kell mosni, naponta többször is, ügyeljünk arra, hogy el ne törjön az érintett fog. Ha érzékennyé válik a fog, hidegre vagy melegre, akkor tömés helyett, átmeneti megoldást nyújthat pl.rágógumi üregbe helyezése.
  3. Fogszabályzót viselő pácienseink gyakran hívnak, hogy ha a havonta szükséges “aktiválás” elmarad, okoz-e majd problémát, visszarendeződik-e a fogsor? Természetesen nem kell tartani attól, hogy a fogsor visszarendeződik, egyszerűen nem történik előrehaladás, így egy-két hónappal tovább kell majd viselni a készüléket. Arra kell ügyelni, hogy ne sérüljön a fogszabályozó és előírás szerűen viseljék.
  4. Ha mégis sérül a fogszabályozó ? Több esetben is tudtunk már segíteni, amikor kilazult az ív- egy fertőtlenített szemöldökcsipesz segítségével, szakorvosunk instrukcióit követve, vissza lehet állítani az eredeti állapotba.
  5. Mi történik, ha leesik a bracket? – Aggodalomra itt sincs ok, bár ezt a problémát otthon nem lehet orvosolni, mivel ehhez speciális ragasztó szükséges, amit csak a rendelőnkben tudunk biztosítani. Ebben az esetben a fog elmozdulhat ugyan, de hamar helyrehozható a kezelés folytatásakor.
  6. Ha sérti az orcát az elmozdult ív (drót)- egy kis csipesz segítségével az ívet visszahúzhatjuk ez eredeti helyére. Ha nem sikerülne, átmenetileg lehet használni egy kis rágógumit.
  7. Akut fájdalom-sajnos ezt sem kerülhetjük el minden esetben, és előfordul, hogy begyullad a fog, vagy a szuvasodás olyan mértékűvé válik, hogy már nem lehet elodázni a fogászati kezelést- mindig lebeszéljük pácienseinket arról, hogy hosszabb ideig fájdalomcsillapítót szedjenek, hisz az nem oldja meg a problémát, ráadásul nagyobb mennyiségben károsíthatja a májat.
    • Néhány esetben, ha bizonyosak vagyunk abban, mi okozza a fájdalmat (korábbi röntgen vagy CT felvétel áll rendelkezésre), akkor antibiotikumot, gyulladáscsökkentőt ír fel szakorvosunk és azt beszedve a gyulladás elmúltával a fájdalom megszűnik. Természetesen a panaszos fogat minél hamarabb kezelni kell, de talán kibírja a korlátozás megszűntéig.

FONTOS tudni, hogy online rendelésünkkel sok, beavatkozást igénylő problémát sajnos nem tudunk kielégítően orvosolni, de szakmai tanáccsal, odafigyeléssel, szeretnénk mindenkit biztosítani arról, hogy nem hagyjuk pácienseinket cserben a mostani váratlan helyzetben sem, számunkra ők a legfontosabbak és mihelyt visszaáll a rend mindent megteszünk annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb, biztonságos körülmények között történő szakszerű ellátásban részesüljenek!

Szeretnénk, ha tudnák, hogy a korlátozások teljes időtartama alatt számíthatnak szakmai tanácsainkra, bármilyen aggályuk, kérdésük van, nyugodtan hívjanak : 06 70 372 3000, vagy jelentkezzenek be e-mailen : info@nadordental.hu ingyenes tanácsadásra.

Kövessék híreinket FaceBook: https://www.facebook.com/nadordentalbudapest
és web: https://nadordental.hu oldalainkon is!

⚠ Covid-19 hírek, intézkedések: A Nádor Dentalban, a májusi nyitás óta, pácienseink ellátása zavartalan, a vonatkozó előírások maximális betartása mellett látunk el mindenkit. tovább

️Covid-19 news, policies: Stricter preventive safety measures taken by our practice in response to the increased number of Covid-19 cases:
At Nádor Dental the dental care we provide our patients has been uninterrupted. more