Ünnepi akciónk!Ünnepi akciónk!

Gócbetegség, fogászati gócok

Gyökérkezelés és foghúzás a kialakult fogászati gócok megszüntetéséért

Mit kell tennünk, ha már kialakult a fogászati góc?

Tudnunk kell, hogy a fog eredetű gócok száma igen magas, ezért indokolt az alapos fogászati vizsgálat, ha felmerül az ilyen eredetű gócbetegség gyanúja.

Ha az alapos vizsgálat során, mely röntgen felvételt, indokolt esetben CT felvételt is igényelhet, megtalálja az orvos a “gócos fogat”, akkor minden esetben a fogak megtartása, megmentése az elsődleges cél.

Hogyan tudjuk megmenteni a fogakat gyökérkezeléssel és ezzel megszüntetni a fogászati gócot?

A gyökérkezelés menete:

A gyökérkezelés egy hosszadalmas és több alkalomból álló beavatkozás, amely elsődleges célja a saját fog megtartása és a gócot okozó gyulladás megszüntetése. A mai érzéstelenítő anyagoknak köszönhetően fájdalom- vagy szinte fájdalommentes a beavatkozás.

Az orvos a kezelendő fogba egy apró lyukat fúr és azon keresztül speciális gyökérkezelő tűket vagy műszert használva, eltávolítja a fogbél üregben lévő úgynevezett pulpát. Ezután kerül sor a gyökér tömésére. A gyökértömés elkészülte után magát a fogat is be kell tömni, van olyan eset, amikor korona készítése javasolt.

Azért fontos minél előbb kezelni a gócos fogat, hogy megszűnjön a baktérium okozta, más területen kialakult betegség, mint pl a szívizomgyulladás vagy arcüreg gyulladás.

Milyen esetben kell a fogászati gócot okozó fogat eltávolítani?

Gócbetegség okozója lehet a fogágyban maradt, nem előtört fog is (pl. bölcsességfogak). Ilyen esetben műtéti fogeltávolítást alkalmazunk.

A műtéti fogeltávolítás nem jelenti azt ,hogy szájsebészeti klinikára kell menni. Egy modern, jól felszerelt rendelőben, a szájsebész szakorvos biztonsággal és fájdalommentesen tudja eltávolítani a ki nem nőtt fogat és ezzel megszüntetni a gócbetegség kiváltó okát.Vannak olyan esetek is, amikor az elő nem tört fog nagyon közel van az ideghez, ilyenkor lehet szükség szájsebészeti klinikán történő műtéti fogeltávolításra.

A rendszeres, fél évenkénti- fogászati ellenőrzés, az időben és megfelelő módszerekkel kezelt fogak minimálisra csökkentik a fogászati góc kialakulásának esélyeit.

További információért forduljon hozzánk bizalommal!

Jelentkezzen be a +36 70-372-3000-ás telefonszámon, vagy az info@nadordental.hu email címen! Ismerje meg a Nádor Dental csapatát!

Rendelőnket 2020. november 16-án teljeskörű fertőtlenítés után, ismét megnyitottuk! tovább

️Our practice has reopened following a complete disinfection! more