Ünnepi akciónk!Ünnepi akciónk!

A CT felvétel vagy szakszóval mondva computer tomografia- felvétel, számtalan előnnyel rendelkezik a modern fogászatban. A CT 3 dimenziós képalkotása lehetővé teszi, hogy a legtökéletesebb információt kapjunk fogai illetve állkapcsa állapotáról. Mivel minden részletre kiterjedő diagnózist kapunk, ezért a CT felvétel az implantológiában, különösen abban az esetben, amikor csontpótlásra is szükség van, nélkülözhetetlen.
A felvétel a legpontosabb képet adja az állkapocs szerkezetéről, illetve a csont vastagságáról. Ez azért fontos, mert így megállapíthatjuk, hogy elengedő-e a csontállomány az implantátum beültetésére.

Milyen esetekben javasolt még CT felvétel készítése?

A 3 D képalkotást az implantológia mellett, leggyakrabban a parodontológia, fogszabályozás és endodontia (gyökérkezelés), területén alkalmazzuk.
Rendelőnkben csak indokolt esetben készítünk a pácienseinkről CT felvételt, ami igény esetén pendrive-ra másolva elvihető.

Indokolt-e foghúzás előtt CT felvételt készíteni?

Legtöbb esetben nem szükséges foghúzás előtt 3D kép készítése, viszont előfordulhat olyan összetett probléma, -bölcsességfog műtéti húzásánál például-, vagy olyan fogak húzásánál, ahol ideg közelében van a fog, esetleg az arcüreg is érintett, – amely indokolttá teheti a CT felvétel készítését. A CT segítségével pontosabb és biztosabb kezelést tud szakorvosunk nyújtani.

Veszélyezteti-e az egészséget CT felvétel?

Sokan kérdezik,hogy mennyire veszélyes a sugárterhelés.
A rendelőnkben lévő modern CT készüléknek minimális a sugárterhelése, például egy hosszabb repülőút során több sugárterhelés éri a szervezetünket, mint a felvétel során.

Okoz-e fájdalmat, kellemetlenséget a CT felvétel?

A CT felvétel semmilyen fájdalommal vagy kellemetlenséggel nem jár, és nagyon rövid ideig tart.
Szorongó pácienseinknek sem okoz gondot.

Kinek nem ajánlott a CT felvétel?

Terhes kismamáknak és szoptató anyukáknak még a minimális sugárterhelést sem ajánljuk, nekik nem javasolt a CT felvétel.
Terhesség során a fejlődő magzat a sugárzásra érzékenyen reagálhat, a korai fázisban akár fejlődési rendellenességet is okozhat.
Tervezett terhesség esetében javasoljuk, hogy még a terhesség előtt látogasson el fogorvosához, aki megvizsgálja fogait, és elvégzi a szükséges kezeléseket. Ez azért is fontos, mivel bizonyos fogágybetegségek növelik a vetélés és koraszülés veszélyét. Az a tény is köztudott, hogy terhesség alatt romlásnak indulhatnak a fogak, ínygyulladás léphet fel, aminek oka, hogy a kismama hormonháztartása jelentősen megváltozik.
Minden esetben tájékoztassa fogorvosát már fenálló terhességéről, illetve szoptatásról.

A rendelőnkben használt CT készülékkel arra is lehetőségünk van,hogy a CT készítésével egyidőben egy leképzett panorám röntgen felvételt is kapjunk, így tulajdonképpen egy expozícióval 2 képet nyerünk. Ezért tartjuk nagyon fontosnak az előzetes konzultációt,hogy pontosan megállapítsuk, hogy milyen célból szeretnénk a felvételt elkészíteni!

Fogászatunkon mind a CT- mind, pedig a panoráma röntgenfelvételeket archiváljuk és megőrizzük. A panoráma röntgenfelvételeket a páciens kérésére e-mailben továbbítjuk, a CT felvételt pedig pendrive-ra másolva tudjuk odaadni.

PRF – A GYORSABB ÉS EREDMÉNYESEBB GYÓGYULÁS ÉRDEKÉBEN MOST A NÁDOR DENTÁLNÁL IS – KÉRJEN ÁLLAPOTFELMÉRÉST!

Referencia:

Rendelőnket 2020. november 16-án teljeskörű fertőtlenítés után, ismét megnyitottuk! tovább

️Our practice has reopened following a complete disinfection! more