– stressz- és fájdalommentes segítség

Tudjuk, hogy pácienseink többségében szorongást kelt, ha azt hallják, a gondos odafigyelés ellenére már nem menthető meg a foguk. Meddig tart majd a beavatkozás, és vajon mi következik utána? Fájni fog? Rendelőnkben minden esetben arra törekszünk, hogy elkerüljük a fogvesztést, azonban sok esetben erre már nincs lehetőség. Célunk az, hogy betegeink a lehető legtöbb információval rendelkezzenek a szájsebészeti beavatkozásokról, és az elérhető leggyorsabb és legfájdalommentesebb kezelést követően megkönnyebbülten, szép és egészséges mosollyal távozhassanak fogászatunkról.

Pontosan milyen esetekben lehet szükség szájsebészeti beavatkozásra?

A leggyakrabban foggyökerek vagy fogak eltávolítását végezzük, ezek között is külön figyelmet kapnak a bölcsességfogak. Nem megfelelő csontállomány esetén csontpótlást végzünk, ezen kívül a gyulladásokat, szájüregben lévő sebeket is szakszerűen, gyorsan és fájdalommentesen kezeljük.

Szájsebészeti beavatkozásra lehet szükség fogágybetegség esetén, fogszabályozás miatt, protetikai kezelés, illetve baleset (trauma) esetén is.

Kezeléseinket már éber szedációban is végezzük. Tudjon meg többet!

Gyökércsúcs-eltávolítás – az utolsó lehetőség

A fog gyökércsúcsának eltávolítása és közvetlen környezetének megtisztítása az utolsó lépés, mellyel adott esetben megelőzhető a problémás fog eltávolítása. Erre a beavatkozásra akkor van szükség, ha a nem megfelelően gyökérkezelt fog gyökércsúcsa gyulladást vált ki környezetében, fogászati góc alakul ki, vagy éppen a gyökér túlzottan görbült, és ez akadályozza a további kezelések sikerét. Az eljárást gyökérkezeléssel és töméssel szükséges előkészíteni, ha ez korábban nem történt meg. Fontos tudni, hogy ez kizárólag gyökértömött fogak esetében megoldható. Ilyenkor először megkíséreljük a gyökértömés cseréjét, ha ez nem lehetséges, például anatómiai sajátosságok, vagy korábbi kezelések miatt, akkor egy fájdalommentes műtét során a szakorvos eltávolítja a gyulladt részeket. A beavatkozás után röntgenfelvétel készül, ami alapján a későbbiekben nyomon követhető az érintett terület, illetve 5-7 hónap múlva kontrollra hívjuk pácienseinket, hogy a gyógyulás folyamatát ellenőrizhessük.

Ha ezzel megmenthető az eltávolításra ítélt fog, akkor miért nem tesszük ezt minden esetben? Azért, mert a gyökércsúcs-eltávolítás nem végezhető el, ha a fogban akut gyulladás vagy nagyfokú csontpusztulás áll fenn, illetve, ha azt a páciens egészségi állapota nem engedi.

Foghúzás – ha nincs más megoldás

Fogászatunkon csakis akkor döntünk a fog eltávolítása mellett, ha az már semmilyen más kezeléssel nem menthető meg. Amennyiben mégis sor kerül a beavatkozásra, a modern fájdalomcsillapítóknak és kollégáink gondosságának köszönhetően gyors, alig érezhető kezelést kapnak pácienseink.

Sok esetben magával a foggal nincs probléma, viszont, ha rendezetlen a fogsor vagy éppen fogszabályozás szükséges, a megfelelő eredmény érdekében fogat/fogakat távolítunk el a front régióból, hogy az általuk okozott torlódást feloldjuk. Az eljárást minden esetben alaposan megfontoljuk, részletes felmérést és röntgenfelvételt is készítünk. Pácienseink minden esetben személyre szabott kezelési tervet kapnak.

Fogágybetegség esetén, ha más kezeléssel nem biztosítható a fog alatti csontszövet védelme, akkor szintén foghúzást javasolhatunk pácienseinknek.

A bölcsességfog eltávolítása- maximális odafigyelés, minimális fájdalom

Bizonyos esetekben a beavatkozások még nagyobb körültekintést igényelnek, mint az egyszerű fogeltávolítások. A legtöbb embert foglalkoztatja bölcsességfogainak állapota, hiszen biztosan mindenki ismer valakit, akinek fájdalmas élményt okoztak. Négy bölcsességfogunknak valóban érdemes fokozott figyelmet szentelni, hiszen egészen egyedi módon fejlődhetnek. Van, akinek kevesebb bújik ki, vagy csak kissé fejlődik ki, ráadásul könnyen és gyorsan szuvasodnak. Ha egy bölcsességfog csak félig tör ki az ínyből, az fájdalommal és gyulladással járthat, illetve a többi fog egészségére is hatással lehet.

Rendelőnkben a bölcsességfogak (4db) eltávolítását általában két külön alkalommal végezzük el, először az egyik, majd a másik oldalon húzzuk ki a bölcsességfogakat. Abban az esetben, ha pácienseink egy alkalommal szeretnének az összes bölcsességfogtól megszabadulni, akkor azt minden esetben altatásban javasoljuk.

Fontos tudni, hogy minden bölcsességfog eltávolítása előtt javasoljuk a röntgenfelvételt, illetve 3D-és CT-vizsgálatot, de az alsó fogak esetében ez utóbbi szinte kötelező, mert egy idegi csatorna fut az alsó állcsontunkban, ami, ha sérül, zsibbadt maradhat a bőrterület az áll érintett oldalán. Ennek elkerülése érdekében javasoljuk mindenképpen a 3D felvételt, amivel könnyen behatárolható az idegi csatorna és a bölcsességfogak gyökereinek az egymáshoz viszonyított helyzete.

Kollégáink fontosnak tartják, hogy a beavatkozásokat követően is kapcsolatban maradjanak pácienseikkel, és kérdés, panasz esetén segítségükre lehessenek. Keressen minket bizalommal! (átvezetés kapcsolatra https://nadordental.hu/kapcsolat/)

Tudjon meg többet stressz- és fájdalommentes kezelési lehetőségeinkről! Jelentkezzen be a +36 70-372-3000 telefonszámon vagy az info@nadordental.hu email címen!

❗️Tippjeink a szájsebészeti beavatkozásokat követő napokra❗️

• A szakorvos által előírt gyógyszereket csak és kizárólag az általa javasolt mennyiségben és ideig szabad bevenni. Az antibiotikum hozzájárul a gyulladás csökkenéséhez, valamint meggátolja a fertőzésveszély kialakulását, ám csak a fogorvos által javasolt adagban és ideig szabad szedni!
  • A kapott tampont 15 percig kell szorítanunk a fogaink között. Amíg zsibbadt az arcunk, csak folyadékot igyunk, mert könnyen elharaphatjuk nyelvünket, ajkunkat.
  • A foghúzás után igyekezzünk kímélni a fogakat, ezért is fontos, hogy együnk a kezelés előtt, mert a beavatkozás után több órán keresztül nem szabad enni. Érdemes továbbá kerülni a tejtermékeket és a kávét, valamint a dohányzást és az alkoholfogyasztást.
  • Lehetőség szerint ne végezzünk megerőltető testmozgást, várjunk az úszással, szaunázással.
  • Tilos erőteljesen öblögetni, a sebet szívogatni, piszkálni, fontos az irritációtól óvni az érintett területet! Az eltávolított fog helyén ugyanis egy vérdugó képződik, amit ha eltávolítunk, fájdalmas gyulladás alakul ki.
  • Az első éjszaka érdemes a párnánkra egy törölközőt tenni, hiszen elképzelhető és természetes is, hogy ilyenkor minimális mennyiségű vér még szivárog a sebből. Ettől nem kell megijedni!