Nádor Dental - Gondoskodó Fogászat

Fogászati garancia, jótállás, szavatosság

2024. 04. 24. | Nádor Dental
Garancia, jótállás vagy szavatosság? A mindennapokban a jótállás a garancia szinonimája, de a jótállás jogi kifejezés, míg a garancia nem az.

A fogászati garancia a fogorvosi rendelő és a páciens között létrejött megállapodás, amely a rendelő által használt anyagok minőségére, és a megfelelő szakemberek biztosítására is szól. A fogorvosok kompetenciája és az ellátás minősége döntő szerepet játszik a kezelés eredményességében, abban, hogy hosszútávú megoldások szülessenek.

Mi a különbség garancia, a jótállás és a szavatosság között?

A hétköznapi életben a garanciát és jótállást felváltva használjuk és lényegében ugyanazt jelentik. A jótállás az eladó vagy szolgáltató fokozott felelősségvállalása az általa eladott termék, vagy szolgáltatásra vonatkoztatva.

A szavatosság akkor lép életbe, ha az eladott termék, vagy szolgáltatás eleve hibás.

Ilyenkor lehet cserét, vagy javítást kérni, illetve árleszállítást igényelni.

A fogászati ​​garanciavállalás feltételei

A garancia nem vonatkozik a fogak vagy fogpótlások károsodását okozó balesetekre, és nem vonatkozik a normál kopásra, elvesztésre, elszíneződésre, elhanyagolásra vagy szándékos rongálásra.

 Éppen ezért, a kezelés elfogadása előtt fontos megérteni, hogy a fogászati ​​garancia mire terjed ki és mire nem, és a jótállás érvényesítése hogyan valósulhat meg.

 A pácienseknek kell megkérdezniük a fogorvosukat vagy fogorvosi rendelőjüket a rendelkezésre álló garanciális lehetőségekről, és fontos, hogy figyelmesen olvassák el a felajánlott jótállás feltételeit.

Mire ügyeljünk, amikor fogorvost választunk?

A szakmai felküszültség mellett, fontos, hogy a fogászati beavatokozásokat végző orvos számlát adjon a kezelések után. Ha a fogorvos nem ad számlát, akkor annak hiányában nem tudjuk érvényesíteni az esetleges jogos panaszunkat.

A fogászati garancia időtartama

A garancia időtartama minden esetben a kezelésektől valamint a felhasznált anyagoktól függ.

Sok fogorvos garanciát vagy jótállást vállal a munkájára, de a különböző fogászatok követhetnek eltérő gyakorlatot az adott eljárástól és a fogorvos/fogászat szabályzatától függően.

A fogászati kezelések kapcsán a kezelőorvosával, - így különösen gyökérkezelés, fogpótlás, fogszabályozó kezelés során - fokozott együttműködés szükséges, ezért minden olyan körülményről, ami az eredményes kezelést elősegítheti, tájékoztatni kell kezelőorvosát.

Amennyiben az eredményes kezeléshez több alkalommal is fel kell keresni kezelőorvosát, akkor az előre egyeztetett időpontban kell felkeresnie őt ahhoz, hogy felelősségteljes, eredményes munkát végezzen.

Ha az előre egyeztetett időpontban nem tudja felkeresni kezelőorvosát mindenképpen előre kell jelezni a távolmaradást, és új időpontot kell egyeztetni.

Amennyiben az előírt és egyeztetett időpontban nem jelenik meg, úgy kezelőorvosa nem tudja az előírt kezelést elvégezni, így felelősséget sem tud vállalni a már elkezdetett, de még be nem fejezett kezelésért, az esetlegesen fellépő komplikációkért, kellemetlenségekért.

Hol találhatóak a Nádor Dental garanciális feltételei?

A Budapest belvárosában lévő Nádor Dental-Gondoskodó Fogászat garanciális feltételei minden páciens számára a kezelési tervvel egyidejűleg rendelkezésre állnak,azt a páciens írásban is megkapja  és aláírásával elfogadja azt.

A különböző kezelésekre, mint amilyen a fogtömés, gyökérkezelés, fogkorona, implantátum és egyéb fogpótlás, különböző garanciális feltételek vonatkoznak.

Ha bármilyen kérdés, kérés merül fel a feltételek tisztázásával kapcsolatosan, kollégáink készséggel állnak rendelkezésre, és minden kétséget kizáró, átlátható magyarazátot igyekeznek adni.

Web oldalunkon nemcsak áraink többségét láthatják, de meglévő pácienseink a részletes “Átalános szerződési feltételeket” is kérhetik írásban.

A fogászati garancia érvényesítése rendelőnkben

Minden beavatkozás, kezelési terv szóban és írásban is alaposan, pácienseink igényeit, egészségi állapotát és anyagi lehetőségeit is figyelembe véve születik, és írásos beleegyező nyilatkozat kerül aláírásra.

Gondoskodó fogászatunkon munkánkra jótállást, garanciát vállalunk, de a garanciális feltételeknek teljesülniük kell a páciensek oldaláról is.

  •  A garancia az összes számlázott fogászati beavatkozás pénzügyi rendezésével lép érvénybe.
  • A rendelőnkben lévő árak többsége web oldalunkon megtalálható, de kollégáink is mindig szívesen tájékoztatják pácienseinket a beavatkozások költségéről.

Mely esetekben nem lehet a garanciát érvényesíteni a Nádor Dental rendelőjében?

Íme néhány gyakori példa azokra az esetekre, amikor pácienseink nem tudják érvényesíteni a garanciát:

  • Ha más rendelőbe mennek el kezeltetni a korábban nálunk kezelt fogat, elveszítik a garanciát. 
  • A fogápolás jelentősége : a helyes fogápolás fontossága nem elhanyagolható kritérium a garancia érvényesítése kapcsán sem. A nem megfelelő szájhigiénia, azaz ha elmarad az otthoni rendszeres fogmosás, az okozhat gyulladást és az befolyásolhatja a fogpótlás, korona vagy az implantátum élettartamát. Kontroll vizsgálattal, rendelői tisztítással ez elkerülhető probléma. 
  • Ha nem járnak rendszeresen fogászati kontrollra-három-hathavonta-vagy évente-a kezelő orvos által előírtak szerint. Ez minden esetben az aláírt beleegyező nyilatkozatban is szerepel. 
  • Ugyancsak a baktériumok elszaporodásához és akár fogínygyulladáshoz vezethet a professzionális fogkőlevétel hiánya, és ez később fogágybetegséget eredményezhet, ami ugyancsak lerövidítheti az átadott fogmű élettartamát
  • Az átadott implantátum, korona, fogászati híd, mivel egy élő szervezetbe kerül, a páciens egészségi állapotában történő változás következtében javításra, cserére szorulhat-ez nem a fogmű vagy az orvos hibája, erre sem tudunk garanciát vállalni.
  • Bármilyen fogászati beavatkozás bár lehet hosszútávú, kontroll nélkül előfordulhatnak olyan problémák, amelyek kezeletlenül, vizsgálat hiányában akár a fogmű elvesztéséhez is vezethetnek.
  • Gyökérkezelés során nem tudjuk garantálni a fog megmentését.

Miért fontos a fogászati kontroll?

Bizonyos fogászati betegségek, krónikus gyulladás, elváltozás, sokszor nem okoz panaszt, ezért nincs is tudomásunk róla.

A fogászati kontroll során kiszűrhetőek azok a tényezők, és az egészségi állapotban bekövetkezett változások, amelyek időben történő felismerése lehetővé teszi, hogy megfelelő beavatkozást végezzünk a fogak és a fogmű megmentése érdekében.

Milyen következményei lehetnek a foghiánynak, miért fontos a hiányzó fogak pótlása?

Egy vagy több fog hiánya nemcsak esztétikai problémákat okoz, de egészségünket is jelentősen befolyásolja, mivel a foghiány hatásai nem korlátozódnak a szájüregre, hanem végig gyűrűznek az egész szervezeten.

A nagyobb foghiány hatással van beszédünkre, táplálkozásunkra és megmaradt fogainkat is egyre hamarabb és könnyebben veszíthetjük el miattuk.

Miért fontos az egymás iránti tisztelet a rendelőben?

Budapest belvárosában lévő Gondoskodó Fogászatunkon pácienseink és rendelőnk munkatársai egyaránt nagyon fontosak.

Pácienseinknek igyekszünk fájdalom nélküli, szorongás-és ítélkezésmentes kezeléseket nyújtani.

Arra kérjük a hozzánk fordulókat, hogy orvosainkkal, asszisztenseinkkel és recepciós kollégáinkkal tisztelettel beszéljenek.

Mindenki munkája fontos és értékes, ahogyan pácienseink elégedettsége és a munkánkat értékelő  vélemények is nagyon fontosak számunkra.

Szomorú tendencia az agresszivitás, fenyegetőzés, a lekezelő, bratyizós magatartás, amit nehéz kezelni a mindennapokban, különösen a gyógyító munka mellett.

Minden hozzánk forduló pácienst arra kérünk, hogy ugyanolyan tisztelettel és udvariasan viselkedjenek kollégáinkkal, ahogyan orvosaink és kollégáink is a legnagyobb tisztelettel és megértéssel fordulnak pácienseinkhez.

A szakma szabályait szigorúan betartva, tudásunk legjavát adva, empatikusan, humánusan igyekszünk ellátni a hozzánk fordulókat.

Minden beavatkozás, kezelési terv szóban és írásban is alaposan, pácienseink igényeit, egészségi állapotát figyelembe véve születik, és írásos beleegyező kerül aláírásra.

Szorongó pácienseink számára a kezelések éber szedációban is kérhetőek.

Forduljon hozzánk bizalommal!

Hívjon bennünket telefonon: +36 70 372 3000

Vagy írjon nekünk: info@nadordental.hu