Gócbetegség, fogászati gócok

Mi az a gócbetegség?

A gócbetegség egy kórfolyamat, amely a szervezet egy távolabbi pontján egy másodlagos tünet kialakulását idézheti elő. Maga a gyulladást nevezzük gócnak.

Vannak olyan fogak által a szervezet más területén kialakult tünetek, amelyek az érintett fogak kezelésével megszüntethetők.

Melyek a gócbetegség leggyakoribb tünetei?

Szívbelhártya gyulladás, krónikus vesegyulladás, ismeretlen eredetű ízületi fájdalmak, hajhullás, allergiás tünetek, fáradékonyság, bőrön jelentkező kiütések, ekcéma.

Milyenek a fogászati eredetű gócok?

A fogászati eredetű góc értelemszerűen a fogak idült gyulladásából alakul ki és mint minden más góc, egyéb megbetegedést is okozhat.

A fog eredetű gócok között szerepelhetnek:

• elhalt fogak, gyökérkezelt fogak
  • gyökérkezelt fogak: a gyökértömés optikailag megfelelő, de a gyökércsúcs körül krónikus gyulladás alakul ki
  • krónikus ínygyulladás: ilyenkor a fogfelszínén lévő lepedékben lévő baktériumok váltják ki és tartják fenn a gyulladást
  • krónikus fogágygyulladás: tasakok alakulnak ki, amely kiváló környezetet biztosít a gyulladást kiváltó baktériumok számára, vagy visszamaradt foggyökér, vagy az állcsontban lévő ki nem bújt, fog (pl. bölcsesség fog)

Mit kell tennünk a fogászati gócok megelőzése érdekében?

A rendszeres fogápolás, illetve a legalább fél évenkénti fogászati ellenőrzés mindenképpen javasolt a fogak által előidézett gócok megelőzése érdekében.

A fogászati panoráma röntgenfelvétel vagy a 3 D-s CT felvétel, kimutatja olyan krónikus gyulladás meglétét is, amely sokszor nem okoz panaszt.

Ezek kezelése egészségünk érdekében elengedhetetlen.

gócbetegség