Nádor Dental - Gondoskodó Fogászat

Miért jobb az oldható felépítmény az implantátumokhoz?

2021. 10. 29. | Dr. Németh József
A fogászati implantátum egy titánból készült műgyökér, amelyet foghiány esetén alkalmaznak.Segítségével egy, de akár teljes foghiányt is pótolni lehet.

Mi az a fogászati implantátum és a felépítmény?

Az implantátum a páciens állcsontjába kerül behelyezésre, abból nem lóg ki, hasonlóan a természetes fog gyökeréhez. Belseje üreges szerkezetű, az implantátum begyógyulását követően ebbe az üreges részbe csavarozható be az implantátum felépítmény, amely összeköti a műgyökeret a koronával vagy híddal.

A felépítmény rész már a csont felszínéből, illetve az ínyből is kiemelkedik, oly módon, mintha egy természetes fogat lecsiszoltak volna, hogy koronát tehessenek rá. Az implantátum felépítmény készülhet titánból és fémmenetes cirkóniumból egyaránt, attól függően, hogy a fog hol helyezkedik el. Frontfogak esetén érdemes esztétikai szempontból cirkónium felépítményt alkalmazni, rágófogak esetén titánium felépítmény javasolt. Mind a titánból, mind a fémmenetes cirkóniumból készült felépítmények terhelhetősége kiváló, közöttük mindössze esztétikai különbség tehető.

Milyen típusú felépítmények ismertek?

Annak függvényében, hogy milyen módon csatlakozik a felépítmény az implantátumhoz megkülönböztetünk hagyományos és csavarokkal rögzített felépítményt.

Hagyományos eljárásról akkor beszélhetünk, amikor a műgyökérre (implantátum) felépítmény kerül felcsavarozásra, amelyre a végleges fogmű (korona vagy híd) egy speciális ragasztóanyag segítségével kerül rögzítésre. Ebben az esetben a rendszer három komponensből áll: műgyökér (implantátum), felépítmény és ragasztott korona vagy híd.

Csavaros eljárás esetében a felépítmény (köztidarab) és a végleges korona vagy híd egybeöntve készül el fogtechnikus által. Ebben az esetben a rendszer két komponensből áll: implantátum (műgyökér) és csavarozott fogmű.

Milyen előnyei vannak az implantátumra csavarral rögzített (oldható) implantációs fogpótlásnak?

A csavarral rögzített felépítmény oldható kötést tesz lehetővé, azaz, ha korrekcióra vagy cserére van szükség, az nem igényel nagy beavatkozást. A pótlás egyszerűen lecsavarozható, a fogtechnikus elvégzi a szükséges korrekciót és ezt követően a fogorvos újra fixálja a pótlást. Az eljárás gyors, és fájdalommentes és nem mellesleg a páciens időt és pénzt tud megtakarítani vele.

Másik előny, hogy amennyiben további fogvesztés következtében újabb implantátum kerül beültetésre, az arra készült pótlás a már meglévő pótlás lecsavarozásával és egy új kiterjesztett fogmű felcsavarozásával egyszerűen kivitelezhető.

A csavarral rögzített implantációs fogpótlás a le- és felcsavarozás lehetőségének köszönhetően professzionális tisztítást tesz lehetővé a félévenkénti fogorvosi ellenőrzés során is. A fogászati rendelőben a csavaros fogművekről a fogpótlás lecsavarozását és szájból történő eltávolítását követően könnyedén elvégezhető a professzionális tisztítás és fogkőeltávolítás is.

Az Önnek javasolt fogpótlási lehetőségekről kérje szakorvosunk tájékoztatását! Jelentkezzen be a +36 70-372-3000-os telefonszámon vagy az info@nadordental.hu email címen!